Sunday, May 3, 2009


SEKAPUR SIRIH DARI PENULIS

Sekapur sireh dari penulis, Selamat datang ke blog Sarsvete. Anda pasti akan kagum dengan menemui sesuatu yang unik. Marilah kita bersama-sama menerokai maklumat.

Nama : K.Sarsvete
Asal : Hulu Perak
Umur :49 Tahun
Pekerjaan : Guru
Tempat Pekerjaan : SJK(T) Castlefield
Pengalaman Mengajar : 28 Tahun
Hobi : Memasak
Makanan Kegemaran : Nasi Lemak
Minuman Kegemaran : Asam Boi
Anak : 5 orang anak lelaki
Nama Suami : V.Gunaseelan
Menetap Di : Puchong Jaya

Saya seorang ibu yang aktif dan guru yang tegas. Saya adalah guru sains. Baru-baru ini saya telah membimbing 5 orang pelajar tahun lima untuk pertandingan 'Science For Young Children' yang berlangsung di Dewan Serbaguna, Tenaga Nasional Berhad, Bangsar. Saya adalah Ketua Panitia Bahasa Tamil dan juga Guru Kesihatan. Sekarang saya sedang melanjutkan pelajaran di UPM dalam bidang Bahasa dan Linguistik Melayu. Setiap hari saya terpaksa meluangkan separuh masa menjadi guru sekolah dan separuh masa lagi sebagai ibu di rumah. Di samping itu, saya terpaksa menghadiri kelas malam4 hari seminggu. Ini menjadi salah satu beban yang besar tetapi suami saya dan anak-anak saya sentiasa menolong menguruskan kerja-kerja rumah dan juga 'assignment' saya.

No comments:

Post a Comment